zondag, september 07, 2008

Verjaardag


Vannacht droomde ik behalve over een veld vol bijtende addertjes, een kat die in gevecht was met drie kraaien en dat evenals de kraaien met de dood moest bekopen, een gebouw waar we moesten zijn en ook weer niet, een reis in enig schoolverband naar een volstrekt onduidelijke bestemming, ook over een sigaret die mij werd aangeboden. Ik stak de sigaret op, maar inhaleerde nog niet. Ik keek Willemijn verschrikt aan, maar ze leek niets te merken. Ik blies de niet geïnhaleerde rook uit en zei:

"Ik rook! En ik rook helemaal niet."

Vandaag precies een jaar. Geen trekje.

En nou houd ik er voor altijd over op.

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Dat is iets waar je trots op mag zijn, en je waarschijnlijk nog bezighoudt (als je zelfs de datum dat je bent begonnen met stoppen nog niet vergeten bent..), dus ik zou zeggen; vergeet vooral niet welke overwinning je hebt behaald hiermee! En hoe rijk zal jij zijn, gezond, veel minder snel verkouden (met oog op de winter, waar wij, al rokend, en bijna niet meer deel hebbend aan de maatschappij) buiten, met min zoveel graden vorst onze zonden moeten overdenken, niet wetend het hoeveelste pakje sigaretten we oproken dat we zouden kunnen besparen, wat twee voordelen in het leven zou kunnen hebben; verlenging en rijkdom.
Roken is uit, gezond zijn is in, you go Blaak!
Bedenk bovenstaande woorden goed, en schrijf een lofzang voor jezelf, anders doe ik het en ik kan niet zingen!

En nu ga ik roken

12:11 a.m.  
Blogger Suzanne said...

Inderdaad, iets om erg trots op te zijn. U hoeft er dus lekker niet over op te houden, hoor. Ik moet toegeven dat ik wel altijd onder de indruk was van de snelhgeid en expertise waarmee u een shag rolde. Dat gedachteloze routinetje ga ik bij u niet meer zien. Mooi zo!

9:40 p.m.  
Blogger Marco said...

En tuurlijk ben ik ook heel trots op u, meneer!

9:19 p.m.  

Een reactie posten

<< Home