woensdag, september 12, 2007

Effecten

"Twintig minuten na het stoppen daalt de bloeddruk, daalt de hartslag en stijgt de lichaamstemperatuur. Acht uur na het stoppen daalt het koolmonoxidegehalte in het bloed en stijgt het zuurstofgehalte. Na 24 uur begint de kans op een hartinfarct te dalen. Na twee dagen herstellen de reuk en de smaak."
Uit ondervinding weet ik dat het laatste waar is. Gisteren had ik, excusé le mot, een kutdag. Ik zat op de bank te voelen in mijn lijf en al die voelsels riepen: "als je nu gewoon een peuk opsteekt doen we nergens meer moeilijk over." Ik riep dapper terug, niet-roker als ik ben: "stik de moord vuile kloothommels!'
Belachelijk. Als je er even bij stilstaat stelt het lichamelijk ongemak van het nicotinetekort helemaal niets voor. Een duizeling. Nou en?
Vandaag was heel anders. Bij het betreden van het winkelcentrum rook ik de groentewinkel. Voor het eerst. Ik passeerde café Mondriaan, dat zich in het winkelcentrum bevindt en er ook een soort binnenterras heeft. Mensen zitten er en roken. Oudere mensen. Ik zag hun huid. Verslaafden. Slaven. Dag zes morgen. Ik mag niet tellen van mijn goede vriend Beute, maar dat doe ik natuurlijk toch. Nog een week of wat en alle ontwenningsverschijnselen zijn verdwenen. Over een klein jaar tracteer ik op iets lekkers dat ongelofelijk dik maakt.

2 Comments:

Blogger Marco said...

Goed zo meneer Blaakmeer! Ga zo door, met het niet roken! De enige gezonde verslaving is de Smint-Verslaving!!! Smint-Verslaafden verenigt u!

8:22 p.m.  
Blogger raybanoutlet001 said...

nike shoes
nike outlet
nike shoes
basketball shoes
michael kors outlet
nike factory store
ray ban sunglasses outlet
cheap nfl jerseys
air huarache
kate spade outlet

10:11 a.m.  

Een reactie posten

<< Home