zaterdag, augustus 18, 2007

Safrane


Dat we pas volgend voorjaar wellicht weer een automobiel gaan aanschaffen weerhoudt me er natuurlijk niet van nu al uren op het internet te zoeken naar prettige betaalbare wagens. Onzin, want het het aanbod van nu is over een half jaar helemaal vervangen. Maar ja, mannen, pardon, jongetjes en auto's. Nietwaar? Ik wel!
Ik wil een grote auto. André, mijn voornaamste adviseur op autogebied, wil graag dat ik een oude BMW 5 koop, modelletje midden jaren negentig. Daar is veel voor te zeggen, maar recentelijk kijk ik steeds vaker naar het ongeveer tien jaar oude vlaggeschip van Renault. De Safrane op de foto heeft 217.000 km gelopen. Dat lijkt veel, maar er zit een Volvo motor in, en het ding ziet er onberispelijk uit. Wat dat kost? Het heeft vier cijfers en begint met een twee. Moooooooi!
En André, die Mondeo's zijn misschien lelijk, maar als je er in zit merk je het niet. En er rijden er in Den Haag als je er op let wel degelijk nog heel veel van rond, zelfs nog van het model van begin jaren negentig. Zo blijven dan de Mondeo, de Vijf, en de Safrane. Maar de mooiste van deze is de Safrane. En mooi telt niet. Hoewel ... Lastig hoor.