vrijdag, mei 21, 2010

Back to normal

Ik zit in de tuin, achterin op het nieuwe kleine terrasje. De zon straalt op het gras. Ik heb een gazon. Het is droog en toch kan ik het ruiken.

In mijn lijf worden bacterieën, of viri, weet ik veel, door nietsontziende knaapjes in kekke regenjasjes vilein van achteren gevild. Ik heb vandaag geen koorts. Voor het eerst in een week.

Later zit ik op de bank naar de radio te kijken. Het eerste debat tussen de lijsttrekkers trekt op politiek24 voorbij. Na ongeveer twaalf minuten maakt de mijne de eerste strategische blunder.

He, lekker vertrouwd allemaal.

10 Comments:

Anonymous Michelle said...

Lief Blaakje,

Heel mooi dat je een Latijns meervoud van virus probeert te bedenken, maar dat bestaat helaas niet officieel, omdat virus van het Sanskriet (visham) komt (voor verdere uitleg, moet je maar ff mailen :P)
Mijn onderlip begon een beetje te trillen toen jij er viri (meervoud of genitivus ev. van vir = 'man') van maakte, PLUS dat je bacteriën met een extra e schreef.
Doe mij een lol, en houd het in het vervolg gewoon op virussen.

Wel fijn dat je je weer wat beter voelt.

Groetjes!

11:14 p.m.  
Anonymous Ex- D66/PvdA stemmer said...

Ook ik ben getroffen door die verkoudheidsgriep, of wat het dan ook is.

Mijn remedie: aan het werk, afleiding zoeken, door SP-krantjes rond te gaan brengen hier in de buurt.

Tot mijn verbazing zijn de door ons voorgestelde belastingverhogingen voor de rijken niet eens extreem.

1) De hypotheekrenteaftrek blijft ongemoeid bij een hypotheekschuld van hooguit 350 duizend euro. Kom daar bij het neoliberale D66 eens om.

2) Hoogste schijf inkomstenbelasting (was ooit 72 procent) van 52 naar 65 procent, maar alleen voor inkomsten boven de 150 duizend euro. Bij D66 gaat het zinloze zakkenvullen bij de hoogste inkomens gewoon door.

Jammer alleen dat er in de peilingen al niet eens een progressieve meerderheid meer is. Overigens ook geen enkele andere werkbare meerderheid in beide Kamers, maar de rechtse ramp kondigt zich aan.

Het enige goede nieuws: onderwijsvernieler CDA lijkt de zoveelste nederlaag te gaan lijden. De CDA-onderwijsbestuurders in de megascholen lijken eindelijk wat tegenwind te gaan krijgen.

12:27 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ah, zo weet dat verkoudheidsvirus zich dus te verspreiden!

Meteen weggooien dus, die SP-krantjes...

SV

12:47 p.m.  
Anonymous Pieter said...

leenwoord meneer, gewoon virussen :P

oja remedie: D66 poster op het raam plakken, wordt niemand ziek van.

behalve als je niet van ratio houdt.

en wat betreft de SP krantjes; de meloenstraat mogen ze overslaan, pleepapier genoeg.

valt het op dat ik zoveel mogelijk aan het niet-leren ben voor mijn examens? -.-

2:04 p.m.  
Blogger Suzanne said...

Ik hou niet van ratio.
Ik zou zelfs in alle redelijkheid SP krantjes geen pleepapier noemen, maar ach.

Ik hou wel van regenjasjes. Daar moet meneer Blaakmeer zich toch gesterkt door voelen!

4:13 p.m.  
Blogger Marco said...

Meneer, uw blog is een oase in deze tijden van blokken en bikkelen.

Ik heb geen politieke voorkeur, alleen een politieke afkeur, dus ik zal het maar daarbij laten, om enigszins in de trant van mijn voorgangers te schrijven.

Wat ik nog wel wil melden is:
Kudo's voor de subtiele overgang van verkoudheid naar remediëen naar politiek van de bekeerde doch rabiate stemmer.

Ennuh...

Wie is Michelle? Ik dacht dat we op Sorghvliet alleen mariëlle, machteld en Ingeborg hadden qua klassieke talen... Of is het gewoon een ex-collega/leerling met Suzanne-achtige trekjes?

Verlicht mij bitte, de mysterie houdt me van mijn leerwerk vandaan!
Anders ga ik een klacht indienen bij LAKS hoor...

En nog gefeliciteerd met uw wedergekeerde gezondheid, en dan vooral uw reuk en smaakvermogen!

10:05 p.m.  
Blogger ninest123 Ninest said...

ninest123 11.12
vanessa bruno, new balance pas cher, nike free, air max, nike air max, nike blazer, true religion outlet, hogan outlet, louboutin, ray ban sunglasses, michael kors, hollister, nike tn, longchamp, coach factory outlet, air max pas cher, nike free pas cher, true religion outlet, hollister, longchamp, sac guess, vans pas cher, polo lacoste, michael kors uk, michael kors pas cher, abercrombie and fitch, true religion jeans, sac hermes, air max, polo ralph lauren, north face, mulberry, ralph lauren, nike roshe run pas cher, timberland, ray ban pas cher, nike air force, nike trainers, michael kors outlet, coach purses, north face, air jordan, nike roshe, true religion jeans, converse pas cher, oakley pas cher, lululemon outlet online, nike huaraches, coach outlet store online, sac burberry, sac longchamp pas cher

9:47 a.m.  
Blogger ninest123 Ninest said...

louboutin shoes, burberry outlet, tiffany and co, tiffany and co, jordan shoes, uggs outlet, chanel handbags, louis vuitton handbags, gucci outlet, nike free, louboutin outlet, prada outlet, ugg boots clearance, michael kors outlet, michael kors outlet online sale, air max, ray ban sunglasses, christian louboutin, uggs, louis vuitton outlet stores, air max, cheap uggs, ray ban sunglasses, michael kors outlet, replica watches, louis vuitton outlet, michael kors outlet, longchamp handbags, oakley sunglasses, ray ban sunglasses, nike shoes, polo ralph lauren, louis vuitton, oakley sunglasses, polo ralph lauren outlet, oakley sunglasses cheap, ugg outlet, cheap oakley sunglasses, prada handbags, tory burch outlet, louis vuitton outlet, michael kors outlet, michael kors outlet, rolex watches, longchamp handbags, burberry outlet, louboutin, longchamp outlet, oakley sunglasses

9:52 a.m.  
Blogger ninest123 Ninest said...

montre homme, ugg boots, marc jacobs, moncler, michael kors handbags, moncler, canada goose, barbour, swarovski crystal, doke gabbana, pandora charms, rolex watches, sac louis vuitton, links of london, moncler, louis vuitton, michael kors outlet online, supra shoes, converse shoes, ugg pas cher, louis vuitton uk, pandora jewelry, coach outlet store online, moncler, sac lancel, sac louis vuitton, canada goose jackets, canada goose outlet, pandora jewelry, moncler, canada goose, wedding dresses, ugg, toms shoes, michael kors outlet, juicy couture outlet, louis vuitton, thomas sabo, barbour, moncler outlet, canada goose, canada goose, moncler, ugg, juicy couture, moncler, pandora charms, karen millen, canada goose, hollister, ugg, canada goose uk, swarovski

9:56 a.m.  
Blogger ninest123 Ninest said...

reebok outlet, instyler, lululemon outlet, mac cosmetics, birkin bag, gucci, celine handbags, iphone 6s cases, louboutin, iphone 6 plus cases, valentino shoes, insanity workout, hollister clothing store, soccer shoes, iphone cases, soccer jerseys, iphone 6s plus cases, asics running shoes, converse, nike roshe run, nfl jerseys, abercrombie, air max, ray ban, vans shoes, mcm handbags, jimmy choo outlet, north face outlet, s6 case, ralph lauren, p90x, vans, air max, herve leger, chi flat iron, north face jackets, ghd, timberland boots, beats by dre, oakley, wedding dresses, new balance shoes, baseball bats, bottega veneta, ipad cases, mont blanc, abercrombie and fitch, ferragamo shoes, giuseppe zanotti, iphone 5s cases, iphone 6 cases, babyliss pro
ninest123 11.12

10:01 a.m.  

Een reactie plaatsen

<< Home