donderdag, juni 10, 2010

Jenever


Het is bijna één uur in de nacht van woensdag op donderdag en ik zeg: restzetel. De hele avond staan PvdA en VVD op 31 zetels. Het zit muurvast, maar dat komt vooral omdat we geen uitslagen hebben. We krijgen politici in plaats van uitslagen, terwijl we al weken lang politici hebben gezien en gruwelijke honger hebben naar uitslagen. Bedankt NOS.

Plotseling is er beweging. Het is 32 - 31 voor mijn partij. Maar even later ligt Rutte weer voor: 31 - 32. Balen! Zojuist werd het weer gelijk: 31 - 31. Ik zeg restzetel.

Morgenochtend of morgenmiddag blijkt de PvdA dankzij de lljstverbinding met Groen Links een extra zetel te hebben binnengehaald.

Give Job the job.

En, vrij naar Beute: Rutte moet je niet in het kabinet zetten, Rutte moet je drinken.

Gelukkig is er geen drank in huis, jammer genoeg.

1 Comments:

Blogger Salomon said...

Misschien moet de PVDA maar een andere Job en een plaatsvervangende job voor Job gaan zoeken; Paars+ lijkt onwaarschijnlijk, en met toen ik vanochtend keek een verschil van 0,8% qua stemmen (in het voordeel van de VVD) is ook de restzetel onwaarschijnlijk - maar we zullen Dinsdag moeten afwachten, ben ik bang. En tsjah, misschien komt er voor u dan heel wat Rutte aan te pas om dat verlies te verwerken; ik wens u veel succes in deze moeilijke periode.

S.

4:34 p.m.  

Een reactie posten

<< Home