woensdag, september 17, 2008

Optimistisch


Nee, ik ging het niet meer doen. Dat Obama voor het eerst in twee week weer aan kop ligt volgens Gallup, ik laat mijn humeur er niet door beïnvloeden.

Hoewel ... Als ik sjagerijnig word van slechte peilingen mag ik ook vrolijk worden van de laatste ontwikkelingen:

Vergelijk de cijfers mbt persoonlijke voorkeur (+) dan wel afkeur (-) voor McSame, Oboema, en Sarah Barracuda:

op 11 september:

McCain 55+ 44-
Palin 52+ 35-
Obama 56+ 40-


Hele mooie cijfers voor Miss lipstick, al wint Obama dit spelletje op punten van McCain. Maar dan, zes dagen later:

op 17 september

McCain 48+ 45-
Palin 44+ 45-
Obama 55+ 37-


Het sprookje is uit. Je kunt dus niet weken achter elkaar elke dag dezelfde leugens herhalen zonder dat het opvalt. Vandaag werd, detail, ook nog bekend dat de dame haar gouverneurswoning voor 50000 dollar liet renoveren, op kosten van .... juist ja.

De instorting van de beurs is een zegen voor Obama. Vandaag komt de CNN/Time poll met het volgende (alles in procenten):

Florida: O - 48 .... McC - 48
Ohio: O - 49 .... McC - 47
North Carolina: O - 47 .... McC - 48


Dit is heel goed nieuws. Obama mag ze allemaal verliezen als hij Colorado maar wint. Hij kan ze zo te zien alle drie winnen, vooral als je bedenkt dat wanneer je Barr en Nader in het spel betrekt de cijfers in Florida veranderen in 48 voor Obama en 44 voor McCain.

Ik denk niet dat McCain nog weer opkrabbelt. Hij heeft zijn moment gehad, de keuze van de VP, en het was een blunder. De debatten gaat Obama winnen.

Er is nog maar één ding dat te denken geeft. Op de stembiljetten staan voor de presidentsverkiezing twee namen waaruit je moet kiezen. John Sidney McCain en Barack Hussein Obama. Misschien moeten we maar eens voorzichtig gaan roepen dat de man Hussein heet. Om te wennen.

Om te winnen.