zaterdag, oktober 11, 2008

Embargo


Kunt u een geheim bewaren?

Dinsdag wordt het eerste exemplaar van het prachtboek Gymnasium Sorghvliet 1908 - 2008 tijdens een even plechtige als feestelijke bijeenkomst in de Haagse kloosterkerk aangeboden aan Hare Koninklijke Hoogheid Laurentien Prinses der Nederlanden, Prinses van Oranje-Nassau, mevrouw Van Amsberg-Brinkhorst. Lau is oud-leerling.

Wat nou eerste exemplaar? Vierde exemplaar! Op de foto ziet u een heel klein stukje van het tweede exemplaar, dat zich sinds afgelopen donderdag in de Vruchtenbuurt bevindt. In de Pippelingstraat.

Mooi boek!

Niet verder vertellen! Dit moet echt onder ons blijven. RVD en zo.

5 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Frank, kan jij ook een geheim bewaren? RVD en zo.

Wat versta jij eigenlijk onder een oud-leerling?

7:12 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Om nog even de tijd te vullen voor de onthulling van het publieke geheim:

"Schooljournaal: ‘Kunt u zich er nog een voor de geest halen.’
Prinses Laurentien: ‘Ik had een lerares Frans op het Sorghvliet-gymnasium in Den Haag. Een jonge vrouw, met laarzen en een stoere rok, die onze rumoerige klas binnen een minuut stil kreeg. Het was iedereen duidelijk: daar viel niet mee te sollen. Ze is ongelooflijk streng geweest, maar ze had een groot inspiratievermogen, dat is me altijd bijgebleven.’

Barth: ‘Zó’n leraar gun je ieder kind.’
De prinses knikt instemmend."


Ik vermoed dat ze het hier over Ri heeft! Volgens mij heb ik het haar nog niet echt expliciet verteld, maar ook ik vond en vind haar een geweldige lerares! En als je haar een beetje kent, weet je dat ze echt niet zo ongelofelijk streng is...

7:20 p.m.  
Blogger Marco said...

Helemaal eens met Dirkjan, Rignalda is een hele aardige persoon die je zeker te vriend wil houden... anders kraakt ze je de hele tijd af, wat altijd grappig is voor de anderen... maar niet voor jezelf :P

Leuk stukje trouwens ^^

12:05 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Niet dat het iemand (zo blijkt) interesseert, maar hierbij toch even de onthulling van 'het publieke geheim':

Ondanks dat Laurentien ontegenzeglijk op Sorghvliet heeft gezeten is ze toch uiteindelijk (in de vierde?) op het V.C.L. beland en heeft ook daar geen eindexamen gedaan (maar dat laatste was vanwege een verblijf in het buitenland geloof ik).

Wat mij betreft is dan ook al deze aandacht een beetje 'typisch'.

Maar dat ligt vanzelfsprekend aan mij...

6:35 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

"Ondanks dat Laurentien ontegenzeglijk op Sorghvliet heeft gezeten"

Wacht even... Om deze zin helemaal te laten kloppen moet ik misschien een kleine verandering aanbrengen ;-)

"Ondanks dat Petra (=Laurentien anno 2008) B. ontegenzeglijk op Sorghvliet heeft gezeten"

7:02 p.m.  

Een reactie posten

<< Home