dinsdag, februari 16, 2010

Das weisse Band III


Kijk hier voor de scene die ik beschreef in mijn vorige blogje. Doe het nu.

Zie je waar de fout in mijn beschrijving zit? Interessant nietwaaar! Mijn herinnering heeft het belang van de moeder ondergeschikt gemaakt aan dat van het ik.

Hoe volwassen.

P.S.: Merk op hoe het jongetje het begrip "sterben' onmiddellijk juist interpreteert.

P.P.S.: Das weisse Band bevat zeer expliciete verwijzingen naar drie films van de drie regisseurs waar ik mij al een tijdje speciaal mee bezig houd: Bresson, Bergman en Tarkovsky. Zodra de dvd beschikbaar is en er stills gestolen kunnen worden kom ik er op terug.

1 Comments:

Blogger Marissa Herder said...

Wow... Die scène is echt eng mooi! Hoe wijs dat jongetje al is, die indringende ogen die zelfs zijn grote zus even twee keer laten nadenken voordat ze antwoord geeft.

11:06 a.m.  

Een reactie posten

<< Home