dinsdag, maart 09, 2010

Tijgers


De bel gaat. Als ik open doe zie ik eerst niemand en dan pas een jongetje dat ongeveer tot mijn navel komt. Hij staat vlak voor de drempel. Hij kijkt omhoog en zegt zonder nadere introductie: "Wist u dat de tijgers doodgaan?" In zijn hand houdt hij een dun schrift en een pen. Nu moet ik iets zeggen.

"Zo, gaan de tijgers dood. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Welke tijgers gaat het om? De Sumatraanse of de Siberische?"

"Oh, dat weet ik niet, maar als ik het boekje vol heb krijg ik een strandbal." Hij laat me de achterkant van het schrift zien. Inderdaad, een strandbal, met een leeuw er op.

Ik teken voor vier euro, het minimum. Naam, adres, geboortedatum, rekeningnummer, ik licht mijn doopceel voor een jongetje met maar één wens. Nou, twee dan.

"Dank u wel meneer. Als het vol is krijg ik een strandbal. En gaan de tijgers niet dood."

4 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Die tijger is moslim!

SV

9:59 p.m.  
Blogger Rosa Storm said...

Het is niet zo moeilijk voor een jongetje om tot uw navel te komen... Moet toch beangstigend zijn geweest voor hem. Dapper.

10:00 p.m.  
Blogger Marco said...

Of Joods, meneer Verhoeven.
Maar ik denk wel dat uw one-tracked mind wel vergeven wordt!

Laten we maar hopen dat de jongen zijn optimisme qua de tijgertjes niet wordt teleurgesteld.

P.S.
(7,9) "niet"

10:05 p.m.  
Anonymous Wyneke said...

Zeer dapper.

5:44 p.m.  

Een reactie posten

<< Home