zondag, oktober 28, 2007

Wintertijd


Of beter: einde zomertijd. Hoeveel klokken heeft een mens in huis? Wat opvalt is dat er niet één analoge klok bij is. De batterijen van mijn horloge, natuurlijk wel analoog, zijn al maanden op en ik bedenk minstens elke drie weken dat ik met het ding naar een winkel moet. Oftewel: mijn mobiel is horloge geworden. En al het andere is ook digitaal. Vandaag probeerde Willemijn zelfs de klok van de televisie aan te passen:
"Waar zit dat ding?"
"Welk ding?"
"De klok. De klok moet teruggezet!"
Nee, de tv heeft geen klok. Je kunt opzoeken hoe laat het is via teletekst, dat wel.
Neem het haar eens kwalijk. De verwarring is immers compleet! Sommige apparaten schakelen zelf terug, anderen gaan stoer door op de ingeslagen weg. Hoe laat het is? Iemand met twee klokken weet nooit hoe laat het is. Wij hebben er welgeteld zeven. Staat hier onder dat dit geblogd is om twee over elf? Geloof het maar niet.

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Blij dat ik niet de enige ben. Ik had net als Willemijn het idee dat ik de klok van onze TV moest verzetten.
Intussen heb ik mij een standaardreactie aangewend op alles wat aangeprezen wordt met weer een extra nieuwe functie. Ik vraag: Kan ik me er ook mee scheren? Nee? Dan ben ik niet geinteresseerd.

9:57 p.m.  
Blogger Frank Blaakmeer said...

Hoe ontoepasselijk: je hebt een baard!!

1:15 a.m.  

Een reactie posten

<< Home