vrijdag, juli 18, 2008

Gehaktballen


Jammer dat ongezond zo lekker kan zijn. Willemijn heeft van de overdosis gehakt die ik gisteren met mijn pinpas bij elkaar gejaagd heb ballen gemaakt. Ze liggen af te koelen in een schaaltje, badend in het vet. In de goudgele drab schemeren stukjes gehakt, losgeweekt van de bal.

Vroeger mocht ik van mijn moeder boterhammen eten met mayonaise. Volgens mij was het toen al de onvolprezen tube 'zaanse mayonaise', nog steeds te koop bij appie. Hoe lang nog? De blauwe light-versie is niet alleen gesignaleerd, maar inmiddels in de meerderheid. Light mayo, pleurt toch een heel eind op!

Ik pak een lepel, steek hem in de drab rond de ballen, zie hoe behalve het vet ook wat vleeskorrels toestromen, en neem een hap. Het is lekker, erg lekker, maar niet zonder bezwaar. Je proeft inmiddels hoe ongezond het is.

Vroeger had je dat niet. Bedankt hoor, eetgoeroes.