zondag, oktober 04, 2009

Place du Tertre


De atlas waarover ik eerder schreef ligt achterin de rode bus. Jaap en ik tillen het ding naar huis. Ik had gelijk, deze zomer in Helmsley: dit wil de KLM niet zonder meer vervoeren.

Mijn broer en schoonzus hebben er terdege in zitten bladeren. Of ik gezien heb dat er in de atlas dingen zitten verstopt? Inderdaad, in één van de stofomslagen zit een snel geschetste tekening op donkergrijs papier. De afbeelding toont een jonge man die lijkt weggelopen uit een Biggles boek. Zet hem een helm op en het is de baas zelf, of de Right Honourable Algernon Lacey.

In één van de andere delen van de atlas staat een aantekening in pen: mrs. Ann Stone, Truro, Nova Scotia, Canada. De eerste eigenaar? Waarschijnlijk wel. Op de tekening van Biggles staat een handtekening, een datum en dan nog iets. Willemijn herkent in het laatste het woord Paris. Maar natuurlijk, als je het weet staat er duidelijk Parijs. Place du Tertre kunnen we er zelf wel bijdenken. Dit is een toeristenportret, in twee minuten bij elkaar geveegd op goedkoop papier. Montmartre. Parijs in 1968! Biggles was er bij hoor!!

Op internet vind ik in het telefoonboek acht mensen in Truro die Stone heten. Ik ga ze allemaal een brief schrijven met het nieuws over mijn vondst. Op zoek naar Biggles. Of Algy.

1 Comments:

Blogger Suzanne said...

Wat ontzettend gaaf! Houd ons posted, alstublieft.

8:51 p.m.  

Een reactie posten

<< Home