zondag, december 02, 2007

Bezet

Op het huisverwarmingsfeestje van Irene is het gezellig en druk. Onderdeel van de verbouwing was het toilet; mooi, voor zover een toilet mooi kan zijn. Het is bijna af. Bijna. In plaats van een deurklink is er een witte veter door het gat van de klink. Ik trek de deur achter me dicht en weet meteen dat ik iets heel doms heb gedaan.
Ik onderwerp de kastjes aan een zo min mogelijk privacy-schendend onderzoek. Ik moet iets hebben dat op een schroevendraaier lijkt. Niets. Er zijn wel wasknijpers. Ik sloop een houten wasknijper en steek de helft van zo'n ding in de opening voor de deurklink. Het past precies, maar als ik er aan draai breekt het hout.
Ik bel Vogel. Hij bevindt zich op een meter of vier. Hij hoort zijn telefoon niet.
Ik bel Machteld. Het helpt allemaal niets.
Dan gaat de bel. Irene laat op de gang gasten binnen. Ik klop op de deur en roep iets. Irene heeft het direct door en schiet in een voor haar kenmerkende lichte stress: "Er zit iemand opgesloten op het toilet!" "Mooi laten zitten" roept een mannenstem. Maar er wordt een schaar gezocht, en even later zwaait de deur open. Voor de veiligheid leggen we de schaar achter de deur. Terug in het feest blijken mijn collega's van niets te weten. En als we weggaan ontdekt Machteld dat ik haar een uur geleden gebeld heb.

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hahahahahahahaha.

J.

11:31 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een verhaal, echt te mooi!

2:41 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Het gaf me inderdaad een licht gevoel van stress. Ondanks het feit dat Floris, mijn klusser en Hagenees, mij een zeer zelfredzame vrouw vindt omdat ik in het bezit ben van muurvuller en verschillende typen schroevendraaiers, was ik als de dood dat Frank nog een uur op de wc vast zou zitten. Ik zag al een situatie voor me waarin ik met een bijl de deur open zou hakken om Frank te bevrijden. Maar een schaar voldeed en Blaak zat daar zo relaxed op die pot te wachten.
Uhm Floris, wil je ook nog maar een deurkruk plaatsen? Dat lukt me vast niet.

10:04 p.m.  

Een reactie posten

<< Home