zondag, januari 04, 2009

Niks aan de hand



Vrijdagmiddag wilde ik boodschappen doen in het winkelcentrum aan het Savornin Lohmanplein. Buiten stond politie, een brandweerautootje en een ambulance. Een rood-wit lint versperde de ingang. Binnen deden mensen boodschappen, in alle rust. Een agente kwam even naar buiten om te vertellen dat we er niet in mochten. Er was brand. Iets met een verwarmingsketel waar vlammen uitkwamen. Dat is niet goed. Ik ging weer naar huis. Brandje, over een uur of twee maar eens kijken of het weer open is. Nou, nee, de Aldi wel, maar Appie was dicht.

Nu pas lees ik tot mijn verbazing dat er een grote brand heeft gewoed, officieel. Een deel van de bakstenen bepleistering is van de zijkant van de flat afgebroken en op het ketelhuis gevallen. Dat kon daar niet tegen. Het gas is nog steeds afgesloten en tweehonderd bewoners zitten op kosten van de gemeente in een hotel warm te worden. Ik stond aan de verkeerde kant met mijn goeie gedrag.