donderdag, maart 05, 2009

Gedicht van de week XI

Voor alle duidelijkheid: het gedicht van de week is gekoppeld aan les. In proefwerkweken en vakanties moet u het derhalve zonder gedicht van de week doen. Voorts wordt het gedicht vanwege een roosterwijziging verplaatst van woensdag naar donderdag. Waarvan akte.



Heftan tattat

Zundag weer verjoarsvezeet
en iej weet wa hoo dat geet:
Herman hef zoo zeek ewes,
Graads mut ok weer oonder t mes,
Trui hebt z' alns vort enomn,
Kloas is oet de tied ekomn,
Leida hef zonne pien in t lief,
oo dat aarme aarme wief.
En hoo is t dan noe met Bernard?
Heftan tattat! Heftan tattat!
Hee har völs te völ patat had
en doo hef e t dus an t hart had

Dat genöal, oo man oo man,
doodzeek goa'j op hoes op an.

Willem Wilmink

7 Comments:

Blogger Suzanne said...

Ach wat erg, ik kan het echt niet volgen. Hier en daar een regel. Wat zonde.

11:35 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

't is aait weer ne verrassing wanneer a'j oew varsie van de weeke kloar hebt. ik begriepe noe woarumme ik guster vergevens ezocht hebbe.

Ken ie disse ok?

Hier daal, mien jongs, is t voetbal maangs pet,/meer doarboavn spölt Abe aait met,/en as e nen bal s verkeerd hef rich,/dan zeg Oonzn Heer: 'Ze begriept um nich.'/

1:26 p.m.  
Blogger Marco said...

en u nog tegen mij zeggen dat ik mijn comments in 'normaal' nederlands moet zetten...

4:34 p.m.  
Blogger Marissa Herder said...

Heeft u dit in de klas voorgedragen? Dat had ik graag gehoord, haha!

@Marco en Suzanne: Helemaal mee eens. Een vertaling was handig geweest!

5:34 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Gewoon even de tijd nemen en 't hardop uitspreken, kinders. Dan valt 't wel mee. En een hoop nare verjaardagsfeestjes meegemaakt hebben helpt ook.

JV

6:54 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ajt een bedie bijhollen wilt, met de femilie en zowat, muj d'r wel bieweez'n, moar p'soonluk muk ook niks hebb'm van vejoardagsvisites, heur.

8:49 p.m.  
Blogger jasonbob said...

off white outlet
balenciaga speed trainer
kobe 11
golden goose
curry 7 shoes
golden goose sneakers
off white
retro jordans
kevin durant shoes
jordan 4

4:25 a.m.  

Een reactie posten

<< Home