dinsdag, oktober 06, 2009

Papapapa-papapa-papapapapapa


Nostalgie doet het altijd goed. Albert Heijn komt met een retropuzzel, of beter, een puzzle, en ik spaar me suf. Beter nog: er is een Hyundai reclame met muziek van de Swingle Singers.

De Swingle Singers! Bach verpakt in padapadapa. In de Hyundai-reclame is het Burt Bacharach die wordt teruggebracht tot harmonische syllaben. Uit de film Butch Cassidy and the Sundance Kid. Wat mooi, wat oud. Wat lekker van toen, van vroeger, van Zündapp en Puch, van Brillcream, van net voor mijn tijd. Oudere broers en een zus, dan krijg je dat. Eigenlijk ben ik ook van de jaren vijfig. Op dertig dagen na.

dabadadada dabada .. papapapa pa pa pa

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Zijn zij niet een keer heel leuk nagedaan door Arjan Ederveen en Tosca Niterink? Ik kon het niet vinden op YouTube helaas, maar het deed me toen wel denken aan de magistrale vertolking van de Beatles door de King Singers. De vertaling van de instrumenten is vooral geweldig.

o.a.:
http://www.youtube.com/watch?v=drRVTy32Xdc

Wel heel mooi dus. Begreep niet helemaal of je papapapa nu juist heel erg aanraadt of juist niet. Hoewel zeer vermakelijk zijn jou blogjes namelijk voor mij soms ook net een puzzel. Wat is er deze week in de BONUS? Vast weer zo'n prachtig gedicht. :)
Die film is overigens ook één van mijn favorieten. Met een acteur met in ieder geval al de mooiste blauwe ogen ooit: Paul Newman.

Nina

6:52 p.m.  

Een reactie posten

<< Home