vrijdag, april 09, 2010

Rijwielhersteller


Ik kreeg een beetje op mijn kop vandaag, vanwege de SGP. Gelukkig stelde de Hoge Raad orde op zaken door het woord van de apostel niet al te letterlijk te nemen. Om boete te doen voor mijn onnadenkendheid leende ik bij de boekhandel het deze week verschenen boek over onze toekomstige Minister-President. En zie, nostalgische weemoed maakte zich al snel van mij meester. Job Cohen blijkt in zijn jongensjaren een fervent speler te zijn geweest van het onvolprezen spel "Stap op".

Alleen met wind mee kon je naar de heide. Of was het naar het bos? Als je een lekke band had grossierde je in open spoorwegbomen en als er een trein aan kwam doken opeens overal rijwielherstellers op. Mooi spel. Wat was de wereld nog gezellig.

Overigens, wist u dat de beoogd premier zich niet eens zo lang geleden nog uitsprak tegen het van hogerhand opleggen van de verplichting om vrouwen een plek op de kieslijst te geven?

Wind tegen.