zondag, december 07, 2008

Guido


Had ik al verteld dat ik in de Sponsor-Bingo-Loterij twee seizoenskaarten voor ons vakkie VV heb gewonnen? Ik heb in de Sponsor-Bingo-Loterij twee seizoenskaarten voor vakkie VV gewonnen. Ik heb opeens vrienden.

Vandaag gingen Guido en zijn vader mee. Guido is het neefje van vriend Beute. Guido is zes. Tussen de woedende schreeuwende stampende meute van vanmiddag is dat best wel klein, zes. Guido keek zijn ogen uit en zag een onthutsend zwak Feyenoord verliezen van de Blauw-Witten uit de Achterhoek. Het legioen smeet massaal met programmaboekjes en floot de werkschuwe veelverdieners op het veld de catacomben in. Oprotten, wegwezen, allemaal. Straftraining!

Ingeklemd tussen de wachters op de tram, als een kwetsbaar kalfje tussen veel te grote bange buffellijven, vond Guido het enige positieve antwoord op zoveel ellende:

Nu moet ik nog een keer mee.

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Nou snap ik ineens het spreekkoor "we worden kampioen". Dat hebben jullie natuurlijk ingezet, om Guido nog iets van hoop te geven en hem niet te laten merken dat het slecht was, dat het zonder passie was, dat het HELEMAAL NERGENS OVER GING gisteren. Zoals iemand uit mijn vak gisteren treffend zei: "De Kuip is een hersteloord voor clubs die het slecht doen". Laat het omgekeerd ook het geval zijn, clubs die het goed doen gaan hier onderuit, komende zaterdag bijvoorbeeld. Tot zover mijn frustratie

5:14 p.m.  

Een reactie posten

<< Home