woensdag, februari 11, 2009

iPhone


Voor ons gevoel is de vorige eeuw de eeuw van de grote veranderingen. De auto, de film, het vliegtuig, op allerlei manieren werd de wereld kleiner. Het ultieme krimpmiddel is van recenter datum en we zijn er al zo aan gewend dat het monumentale effect nauweljks meer opvalt.

Terwijl ik dit schrijf luister ik naar een radiozender in Iran. Iemand tokkelt op een citerachtig instrument. Fraai. Ha, nu klinkt een soort gitaar, die afwachtende klanken produceert. Mijn vader ging naar Zwitserland. Ik luister naar Iraanse radio. Internet. Vooruitgang: de wereld een dorp.

Binnenkort heb ik de wereld in mijn telefoon. Het bezit van een iPhone zal me een wijs en nerveus man maken. Altijd alles onder handbereik. En nooit tijd om het te vatten.

Ik ga met mijn iPhone echt heel gelukkig worden. Op een dorp wonen, in Patagoniƫ, zonder telefoon en zonder televisie, dat is natuurlijk ook een optie.

1 Comments:

Blogger Marco said...

Welcome to the club!

6:14 p.m.  

Een reactie posten

<< Home