zaterdag, maart 07, 2009

Aanmodderen


Het is het laatste weekeinde voor het inleveren der cijfers. Ik zit dus gewoontegetrouw twee dagen door te ploegen. Alhoewel, het valt dit keer mee, want ik was aan het einde van de vakantie al over de helft. Misschien word ik nog wel eens een echte meneer. Morgen nog één klas.

Het nakijken van de tweede klas is een groot genoegen, vooral omdat ze het nogal goed hebben gemaakt. Dat kijkt lekker na. Toen ik twee maanden geleden tijdens de les in een derde klas een nogal overdreven opmerking in die zin maakte ("He, wat heerlijk, iemand die het goed gemaakt heeft, wat kijkt dat toch lekker na, wat fijn, tsjonge jonge, lekker hoor") kreeg ik volledig terecht ontzettend op mijn donder van één van de meisjes met een vijf die haar stinkende best had gedaan. Ik durf haar pas sinds kort weer een beetje aan te kijken. Ze kijkt nog steeds streng terug.

Het nakijken is ook een genoegen omdat ik zojuist twee belangrijke innovaties heb mogen vernemen waar de wiskundige wereld nog van zal opkijken. Tromroffel .... 2D proudly presents: de tweebenige driehoek en het grondvlak dat een kubus is. Hoera!

5 Comments:

Blogger Marco said...

Chapeau! De grootste wiskundige innovatie sinds Watermans "360 equals everything"-theorum!

11:50 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Als je dan klaar bent met de correctie moet je maar weer eens de spellingregels doornemen met vriend Beute. Hoezo: 'wordt ik' met een 't'?

5:04 p.m.  
Blogger Frank Blaakmeer said...

Scheisse. Mijn broer was nog zo vriendelijk om med dat privé te melden. Maar ja, frik he.

2:20 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Taalgebruik, jongeman!

5:55 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Waarachtig, schande!

5:55 p.m.  

Een reactie posten

<< Home