maandag, mei 11, 2009

Excuse me


Willem deed vandaag weer eens de supervoorbeeldige leerling. Ik vroeg hem te poseren. Dat wilde Willem wel, want zo is hij, vriendelijk en behulpzaam. De rest van de klas dook ijlings weg. Niet op de foto!

Het vingertje van Willem deed me hardop lachen. Ik vertelde de klas waarom: Jaren geleden was ik in een Engels winkelcentrum. Er was een Punch and Judy, een poppenkast, met de Engelse variant van Jan Klaassen en Katrijn. De traditie wil dat het voor de poppenkast verzamelde grut Jan Klaassen waarschuwt als er van achteren met knuppels geslagen gaat worden: "Pas op, achter je!"

Zo ook hier. Tientallen vier-, vijf- en zesjarigen riepen om het hardst naar de poppenkast. Middenin de meute zat een extra welopgevoed meisje met haar vinger omhoog. Zij riep ook:

Excuse me! Excuse me!