dinsdag, november 16, 2010

Klaar over


Op de wandeling van huis naar school moest ik vroeger vier keer een weg oversteken. Dichtbij huis lag de drukste overgang, zonder zebrapad. Dichterbij school was er zelden een kip op de weg. Onze school had dan ook geen klaar overs.

Nu ik er nog eens over nadenk rijst de vraag of ik eigenlijk ooit gebruik heb gemaakt van de veiligheid die de klaar overs bieden. Ik denk het niet. Misschien is dat de reden dat ik zo verbaasd was dat ze nog bestaan. Gewoon vandaag, echte klaar overs, in een geel hesje en met zo'n pannekoek stoer boven het kleine hoofd geheven. In de Vlierboomstraat.

Stoppen voor kinderen, voet aan de grond. Allang uitgestorven en springlevend. Licht ontroerde verbazing.

1 Comments:

Blogger Clear Mind Press said...

in Australie noemen ze het: the lollypop man, of the lollypop children

9:28 a.m.  

Een reactie posten

<< Home